- Szeressük vállalkozásunkat és a terméket, amit kínálunk.
Minden működőképes vállalat alapja, a szeretet, amit bele fektetünk. Lehet egyesek számára kissé sziruposan hangzik, de ez az első és talán legfontosabb lépés is egyben, főleg, ha egy most induló cégről beszélünk.
- A célközönség meghatározása:
Vagyis tudnunk kell precíz módon, hogy kinek szeretnénk eladni? Ez főként a saját marketingünk alapját képezi majd, hiszen ennek függvényében tudunk tervezni, szűrni, célozni és a későbbiekben mérni is a megtérülést.
A jól körülírt vevő fél siker – ez alapján tudjuk, hogy hol? Hogyan? és miként közelítsük meg a számunkra potenciális vásárlókat/fogyasztókat.
- Konkurencia és piac elemzés:
Szinte halva születik bármilyen vállalkozás, ami nem tart részletes konkurencia, ár és piac elemzést már a kezdeti fázist megelőzően.
Itt nem arról van szó, hogy meg kellene ijedni, hogy milyen telitett egy iparág, vagy éppen örülni, ha pangás van az adott piacon, hiszen mindkettő lehet épp annyira jó és rossz is.
- Tervezés a vállalkozás minden szakaszában:
Fontos előre tudnunk és látnunk azt, hogy hol szeretnénk lenni 1, 3, 5 illetve 10 év múlva. Annyira sok érv szól mellette, hogy miért is annyira fontos – több oldal sem lenne elég, ha kiszeretnénk fejteni bővebben.
De csak néhány példa: gazdaságilag, finanszírozásban és nem utolsó sorban mentálisan is.
- Mindig szánjunk néhány percet a könyvelés áttekintésére:
Sokan elhanyagolják ezt a részt, mert nem tudják, nem értik és nagyon sokan nem számolnak a kockázatokkal.
A könyvelés átláthatósága jelentős szereppel bír. Ma már léteznek szoftverek, amivel a könyvelőnk el tudja küldeni könyvelésünk leglényegesebb adatait, és ezt ugyanúgy meg tudjuk nézni akár a mobilunkon is, mint ahogy a bankszámlánkkal kapcsolatos információkat is megkapjuk a banktól.
- Termék fejlesztés/Termék bővítés/Új termék:
Sokan nem értik, hogy miért van az, hogy egy bizonyos pontig nő, fejlődik a cég, majd elkezd stagnálni. Pont ezért, mert csak a legjobbak fektetnek termék fejlesztésbe. Ha minden jól megy és a cég fejlődése elég dinamikus, akkor érdemes újabb terméket bevezetni, innovációkkal megturbózni, esetleg bővíteni a palettát, ha például egy webshopról beszélünk. A lehetőségek végtelenek, természetesen mindig szem előtt kell tartanunk az adott piacot, csak ennek függvényében és részletes ismeretében szabad belekezdenünk.
- Reklám, marketing:
Alapvető fontossága van a jó célzásnak.
Piac, iparág illetve termék függvényében a nyereség 20%-át érdemes reklámra fordítani, főként kisvállalkozóként. Ne higgyük, hogy mindenhez értünk, van, amit érdemes profikra, alvállalkozókra bízni. Némely esetben sokkal költséghatékonyabb, de elsősorban ez is egy külön szakma.
A vállalkozás indítása évekre, ideális esetben pedig életre szóló döntés. Semmit nem szabad a véletlenre bízni, de ami mégis mindennek az alapját képezi az a személyes elköteleződés, szakmai hozzáértés és nem utolsó szempont az optimista látásmód.
Egy nemrég készített felmérés szerint az induló cégek negyede nem éri el az egy éves kort, az ötödik születésnapját pedig csak a vállalkozások fele ünnepelheti, légy résen, hogy veled ez ne történhessen meg.
Kommentek
Még nincsnenk hozzászólások.