1. Raktár karbantartási kézikönyv
A raktár karbantartásának legfontosabb szempontja a tervezés. Jelentős időt és erőfeszítést kell szánnia egy cégvezetőnek és az ügyben illetékes munkatársaknak egy raktár-karbantartási tervre és a személyzetnek szóló kézikönyvre, amelyet be kell tartaniuk.
A kézikönyvnek részletesen le kell írnia az egyes dolgozók napi karbantartási gyakorlatát, bármilyen speciális vagy ütemezett karbantartást, milyen ellenőrzéseket és mikor kell elvégezni, és hogyan kell kezelni bizonyos karbantartási problémákat. A kézikönyv alapos és könnyen hozzáférhetővé tételével megkönnyíthetjük a személyzet számára a létesítmény megfelelő működéséhez szükséges munka elvégzését.
Plusz tipp: Adj egy példányt a kézikönyvből minden alkalmazottnak, amit rendszeresen frissítesz, hogy belefoglalhasd az új szabványokat vagy a személyzet visszajelzéseit. Így minden munkatárs gyorsabban és könnyebben felfedezhetik a dolgok megfelelő módját.
2. Raktározási ütemterv – munkavállalók kiképzése
A kézikönyv az alapja a karbantartási erőfeszítéseinek, de önmagában nem elegendő. Hozzunk létre egy képzési programot minden dolgozó számára, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy teljesen megérti a raktár feladatait. Szánjunk elegendő időt az alkalmazottak alapos betanítására, még akkor is, ha ez pénzbe kerül egy rövid ideig tartó termeléskiesés miatt. Hatékonyabb karbantartással bőven pótolni fogjuk.
Gyors tipp: Hozznk létre mentori programot, hogy a tapasztalt dolgozók segítsenek az újabb dolgozóknak megérteni a berendezést, és megtanulják karbantartani azokat.
3. Minősített munkavállalók felvétele
A raktárvezetőknek a megfelelő embereket kell toborozniuk – nem csak bárkit, aki olcsó, és reméli, hogy majd jól végzi el a munkát. Például a targoncakezelőknek megfelelő engedéllyel és tanúsítvánnyal kell rendelkezniük – nem csak azért, mert értik a megfelelő karbantartást, hanem azért is, mert ezt törvények és rendeletek írhatják elő. Vagy egy vagyonőr tanfolyam elvégzésével büszkélkedő biztonsági szakembert, aki pontosan tudja, hogy a raktár épületét, a vagyontárgyait és a személyeket, hogyan lehet biztosítani a biztonságukról.
Gyors tipp: Fordulj egy ügyvédhez, aki át tudja tekinteni a munkaerőt, és megbizonyosodsz arról, hogy mindenki betartja-e az előírásokat.
4. Tegyünk biztonsági óvintézkedéseket
Ellenőrizzük, hogy a személyzet hozzáfér-e olyan biztonsági felszerelésekhez, mint a sisakok, hevederek és bármi más, amit a Munkavédelmi és Egészségügyi Hatóság megkövetel – vagy csak józan ész alapján azokról a biztonsági veszélyekről, amelyekkel valószínűleg találkozni fognak. A berendezések karbantartása gyakran veszélyes, ezért a raktárvezető kötelessége, hogy megvédje a dolgozókat a munkahelyi biztonsági veszélyektől.
Gyors tipp: Helyezzünk ki táblákat, amelyek emlékeztetik az alkalmazottakat a biztonsági felszerelésekre vonatkozó bizonyos területeken.
5. Kártevő mentesség
A kártevők gyakran utólagos gondolatok, de komoly fennakadást okozhatnak a létesítményben. Beszennyezhetik az élelmiszereket, vagy akár károsíthatják a berendezést. Ne várjuk meg, amíg egy kis kártevő problémából nagy lesz.
Tegyünk agresszív lépéseket a raktár takarítása érdekében, és azonnal távolítsuk el a kártevőket, amint meglátjuk a jeleit. Hívjunk szakembert, hogy alaposan megvizsgálja a létesítményt, és megtudjuk, mi a probléma kiterjedése.
Gyors tipp: Tanítsuk meg alkalmazottakat, hogy figyeljék a kártevők árulkodó jeleit, például rágásnyomokat, ürüléket vagy szagokat.
6. Kapcsolattartás a munkavállalókkal
Rendszeres beszélgetés a munkavállalókkal abban fontos, hogy megértsük, milyen problémákkal találkoznak, mint például a gyakori meghibásodások vagy egy nehezen követhető karbantartási kézikönyv. Segítenek észrevenni a kis problémákat, mielőtt azok nagyokká válnának, és lehetőséget adnak a proaktív megoldásra.
Gyors tipp: Adjunk jutalmakat, például ajándékkártyákat vagy bónuszokat azoknak a dolgozóknak, akik felismerik a lehetséges vészhelyzetet, vagy felfedeznek egy jobb módszert a berendezés karbantartására.
7. Adatok használata
A mai szoftvereknek köszönhetően soha nem volt ilyen egyszerűbb adatokat gyűjteni a működéséől, függetlenül attól, hogy milyen iparágban végezzük tevékenységünket. A raktárvezetőknek információkat kell gyűjteniük a berendezések használatáról, a készletforgalmi arányról, a meghibásodásokról, a biztonsági eseményekről és minden másról, ami elengedhetetlen, hogy nyomon követhető legyen a vállalkozás.
Merüljünk el mélyen ezekben az adatokban, és fedezzük fel a trendeket és a fejlesztési lehetőségeket.
Gyors tipp: Minden negyedévben szánjunk időt az adatok áttekintésére. Egy időblokk beütemezésével segítünk ellenállni annak a késztetésnek, hogy halogatjuk ezt a fontos feladatot a sürgősebb ügyek érdekében.