1. Adj hozzá profilképet
A legegyszerűbb dolog, amit megtehetsz, hogy arcot adsz a nevedhez, és hozzáadsz egy LinkedIn-profilképet – és ez legyen jó. Légy kreatív, ha ez illik ahhoz, amit csinálsz vagy ki vagy, de ne feledd, hogy ez az első benyomás, amit az oldaladról kapnak az emberek. Ha jelenleg nem rendelkezel professzionális profilképpel, akkor megéri a befektetést, hogy készíttess magadról. A LinkedIn rengeteg emberének köszönhetően a fénykép nélküliek könnyen félretolhatók.
2. Készíts szemet gyönyörködtető bemutatkozást
A bemutatkozás közvetlenül a neved alatt található a LinkedIn-profiljában, angolul headline: ez lesz az első dolog, amit a profil látogatói elolvasnak. Az alapértelmezett beállítások által a LinkedIn kitölt ezt az aktuális pozícióval, és ez kezdőknek rendben van – de nem neked. 120 karakterrel kell dolgoznod, szóval miért ne írnál olyat, ami tényleg rólad szól? Tekintsd úgy, mint egy kis óriásplakát-reklámot neked és tevékenységednek. Ahelyett, hogy csak felsorolnád a beosztásaidat, említsd meg szakterületedet. Ne felejtsd el szem előtt tartani a célközönséget. Mutlikkal, ügyfelekkel vagy fejvadászokkal akarsz beszélni? Írj a célközönségednek.
3. Készíts érdekes összefoglalót
A jó LinkedIn-profil létrehozásának elsajátításának nagy része annak felismerése, hogy a LinkedIn-összefoglaló (summary) tökéletes lehetőséget kínál a történet elmesélésére. Az összefoglaló a bemutatkozás hosszabb formája is lehet; itt 2000 karakterrel dolgozhatsz, így egy kicsit mélyebbre merülhetsz. Ne csak a múltbeli tapasztalataidra koncentrálj, hanem arra, hogy mit csinálsz jól, és mit adhatsz egy leendő munkáltatónak. Manapság rövid a figyelem, ezért ne használd fel mind a 2000 karaktert, ennek a fele is elég. Légy kreatív, és mutass képet arról, hogy ki is vagy valójában, mint szakember.
4. Használj a megfelelő kulcsszavakat
Az összefoglaló és a LinkedIn-profil egyéb részei elkészítésekor ne felejts el releváns kulcsszavakat megadni – ez a marketing taktika a LinkedIn profil SEO-jában segít nagyon sokat. A kulcsszavak megfelelő használata az egyik legfontosabb bevált gyakorlat egy LinkedIn-profilhoz. Ahhoz, hogy profildohoz megfelelő kulcsszavakat válassz, keress rá a szakterületeden a téged érdeklő nyitott pozíciókhoz csatolt állásleírások között. Válassz ki néhányat a leggyakrabban idézett készségek és kötelezettségek közül, és ügyelj arra, hogy ezeket a szavakat és kifejezéseket tartalmazza a profilszövegben.
5. Emeld ki tapasztalataidat
Vannak olyan internetes olvasók, amelyek rövid figyelemidővel rendelkeznek. Feltétlenül tüntess fel minden olyan állást, amelyet relevánsnak tartasz a karriered szempontjából, és használj két-négy érdekes és lenyűgöző felsorolást minden egyes munkához.
Ezenkívül használj vonzó cselekvési szavakat, hogy ne csak azt mutasd meg, amit tettél, hanem azt is, hogy az egyes pozíciókban mit értél el. A kulcs az, hogy bemutasf az elért hatást, a végrehajtott változtatást, az általad vezetett kezdeményezéseket és az elért eredményeket.