Posztolj a célcsoportod alapján – 5 tipp, hogy jobban át tudd adni az üzeneted!

Főoldal > Posztolj a célcsoportod alapján – 5 tipp, hogy jobban át tudd adni az üzeneted!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Posztolj a célcsoportod alapján – 5 tipp, hogy jobban át tudd adni az üzeneted!


2025/08/02
ZH

5 tipp, amivel célba talál a posztod: így szólítsd meg valóban a közönséged! Tartalom, stílus, kép – minden a célcsoportodra szabva.

Posztolj a célcsoportod alapján

Minden célcsoport eltérő üzenetet vár


Valószínűleg te is találkoztál már ezzel: ugyanaz a poszt, amit te tökéletesnek gondoltál, alig hozott reakciót. Miközben egy teljesen egyszerű fotó, amire csak úgy „feldobtál valamit”, meglepő módon rengeteg lájkot és megosztást kapott. Miért? A válasz egyszerű: az egyik megszólította a célcsoportod – a másik nem. A közösségi médiában ma már nem az nyer, aki sokat posztol, hanem aki tudatosan kommunikál. Tudja, hogy kinek szól. Tudja, milyen stílusban. És főleg: tudja, hogyan adja át az üzenetet úgy, hogy az valóban célba is érjen. A közösségi média megoldások szállodáknak akkor működnek igazán, ha pontosan értik a vendégek nyelvét. 



Ebben a cikkben 5 tippet kapsz arra, hogyan posztolj úgy, hogy végre érkezzen is válasz.



 

 

1. Ne magadból indulj ki – indulj a vendégeidből


Ez az első és legfontosabb lépés. A poszt nem neked kell hogy tetsszen, hanem annak, aki olvassa.
Ha egy családos édesanya a célcsoportod, más fogja érdekelni, mint egy üzleti utazót. Ha fiatal párokat célzol, máshogyan kell beszélned, mint ha a nyugdíjas korosztálynak szól a szállásod.


???? Kérdezd meg magadtól:


– A célcsoportom mitől érezné úgy, hogy ez róla szól?
– Mit keres, mire vágyik, mit akar látni egy posztban?


Ne azt írd le, amit el akarsz mondani. Azt mondd el, amit neki érdemes meghallania.


2. Ugyanarról többféleképp – platformhoz és közönséghez igazítva


Egyetlen téma sokféle módon is mesélhető – és érdemes is variálni, attól függően, hol és kinek szól a tartalom.
Például: nyitva van a tetőterasz.


•    Fiatal követőknek (Instagram): „Naplemente egy pohár roséval. Holnaptól újra megnyílik a tetőterasz!”
•    Idősebb vendégeknek (Facebook): „A legszebb kilátás a városban? Már újra élvezheti reggeli közben a tetőteraszunkon.”
•    LinkedInen (üzleti célcsoportnak): „Hely, ahol jó gondolkodni, tárgyalni, inspirálódni – újra nyitva a tetőteraszunk.”


???? Ne feledd: Ugyanazt a gondolatot többféle hangon is meg lehet szólaltatni.

 

3. Használj olyan képi világot, amit a célcsoportod ismerősnek érez


A fotó az első benyomás. És minden célcsoport más képre reagál. Egy designbútorokat kedvelő fiatal pár mást tart „szépnek”, mint egy természetjáró család vagy egy prémium utazó.


???? Tipp a célcsoportodra szabott vizualitáshoz:


•    Fiataloknak: dinamika, természetes fény, spontán pillanatok
•    Családosoknak: mosolygó gyerekek, közös programok, tágas terek
•    Üzleti utazóknak: letisztult dizájn, csendes környezet, technológia
•    Idősebb vendégeknek: kényelmes terek, szép táj, kedves személyzet


Nem kell mindenkihez szólni – de akihez szólunk, azt találjuk el pontosan.

 

 

4. Használj nyelvezetet, amit értenek – és éreznek


Sokan esnek abba a hibába, hogy túlságosan „marketinges” nyelvet használnak: „páratlan élmény”, „felejthetetlen pillanatok”, „kényeztető kényelem”... de ezek semmit sem mondanak.


Írj inkább úgy, ahogyan a vendéged beszél.


•    Ne „exkluzív szobacsomag”-ot írj – hanem azt, hogy „itt végre aludhatsz egy jót, távol a zajtól”.
•    Ne „gasztronómiai élmény” legyen – hanem: „a reggeli, amit nem akarsz befejezni”.


???? Egyszerű szavak, valódi hang. Ez fog működni.

 

 

5. Mesélj, ne csak közölj


A célcsoportod nem csak információt keres – kapcsolódást is. És ehhez történetek kellenek.


Egy poszt nem csak esemény lehet – lehet élmény is.
Egy kép nem csak dokumentum lehet – lehet sztori is.


???? Próbáld így:


•    Ne azt írd, hogy „új séfünk van”, hanem: „Péter gyerekkora óta főz. Múlt héten hozott egy lekvárt a nagymamájától – ma ez kerül a palacsintára.”
•    Ne azt írd, hogy „megnyílt a wellness részleg”, hanem: „Annamari tegnap 11 órát dolgozott. Ma a jakuzziban olvasta a kedvenc könyvét. Nálunk.”


A célcsoportod nem számokat, hanem történeteket fog elmenteni.

 




Bevételek Elemzések Felmérések Források Gazdaság Jövő Keresőoptimalizálás, SEO Kiadások Kimutatások Közösségi média marketing Külföld Múlt Online marketing Pénz Piac Statisztikák Turizmus Turizmusmarketing Utazás



Legfrissebb cikkek


Ha most építkezel, ennek a helyét jól tervezd meg
Sokan gondosan megtervezik a konyhát, az ablakokat, a burkolatokat – de egy aprónak tűnő döntést hajlamosak elsietni. Pedig hosszú évekre meghatározza majd a komfortérzeted, a kiadásaid és az otthonod használhatóságát is.
5 reggeli rutin, amit utazás közben is érdemes megtartani
Vannak napok, amikor egy hotelben ébredsz, egy másik ország időzónájában, tele teendőkkel. Ilyenkor könnyű elengedni mindent, ami otthon biztonságot adott. Pedig egy pár reggeli rutin segíthet abban, hogy ne boruljon fel teljesen a belső ritmusod. Sőt: még jobban is indulhat a napod, mint odahaza.
5 pozitívum, amivel jó, ha rendelkezik egy leendő orvos
Milyen emberi tulajdonságok tesznek valakit igazán jó orvossá? A cikkből megtudhatod, melyik 5 pozitívum elengedhetetlen egy leendő orvos számára.
Életmódtanácsok egy helyen!

Te is szeretnél egy egészségesebb életmódot kialakítani mindennapjaid során? Kövesd az oldalunkat, ugyanis számtalan módszert és tanácsot találsz az egészséges életmód cikkjeink között. Az egészséges életmód kialakítása nem olyan bonyolult, mint gondolnád! Tarts velünk, mert mi segítünk, hogyan tudsz egészségesebben táplálkozni és a mozgás terén is mutatunk hasznos edzés terveket és gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod annak érdekében, hogy egy egészségesebb életmódot tudj kialakítani!

Segítség a munka és a tanulás terén!

Közeleg a vizsgaidőszak? Vagy a munkahelyeden húzós időszaknak nézel elébe? Tanulási módszereinkkel és teljesítmény növelő tippjeinkkel egyszerűen felkészülhetsz a közelgő vizsgákra vagy a kemény hétköznapokra a munkahelyeden! Tanulási módszerek, tanulási stratégiák a sikeres vizsga eléréséhez.

Lakberendezés és felújítás

Ti is lakásfelújításra készültök, vagy esetleg egy kis új színt vinnél otthonodba? Olvasd el lakberendezés és felújítás cikkjeinket a weboldalon! Számos lakberendezési praktika és tipp, amiből inspirálódhatsz és felkészülhetsz a nagyház átalakításra!

Kitekintő

Oldalunkon számos cikket és érdekességet találhatsz, ami segít felkészíteni az élet apróbb és nagyobb kihívásaira, legyen szó akár munkáról, tanulásról, akár egy új egészségesebb életmód bevezetéséről vagy lakásfelújításról, nálunk bátran inspirálódhatsz, ugyanis segítünk a felkészülésben!