Minden célcsoport eltérő üzenetet vár
Valószínűleg te is találkoztál már ezzel: ugyanaz a poszt, amit te tökéletesnek gondoltál, alig hozott reakciót. Miközben egy teljesen egyszerű fotó, amire csak úgy „feldobtál valamit”, meglepő módon rengeteg lájkot és megosztást kapott. Miért? A válasz egyszerű: az egyik megszólította a célcsoportod – a másik nem. A közösségi médiában ma már nem az nyer, aki sokat posztol, hanem aki tudatosan kommunikál. Tudja, hogy kinek szól. Tudja, milyen stílusban. És főleg: tudja, hogyan adja át az üzenetet úgy, hogy az valóban célba is érjen. A közösségi média megoldások szállodáknak akkor működnek igazán, ha pontosan értik a vendégek nyelvét.
Ebben a cikkben 5 tippet kapsz arra, hogyan posztolj úgy, hogy végre érkezzen is válasz.
1. Ne magadból indulj ki – indulj a vendégeidből
Ez az első és legfontosabb lépés. A poszt nem neked kell hogy tetsszen, hanem annak, aki olvassa.
Ha egy családos édesanya a célcsoportod, más fogja érdekelni, mint egy üzleti utazót. Ha fiatal párokat célzol, máshogyan kell beszélned, mint ha a nyugdíjas korosztálynak szól a szállásod.
???? Kérdezd meg magadtól:
– A célcsoportom mitől érezné úgy, hogy ez róla szól?
– Mit keres, mire vágyik, mit akar látni egy posztban?
Ne azt írd le, amit el akarsz mondani. Azt mondd el, amit neki érdemes meghallania.
2. Ugyanarról többféleképp – platformhoz és közönséghez igazítva
Egyetlen téma sokféle módon is mesélhető – és érdemes is variálni, attól függően, hol és kinek szól a tartalom.
Például: nyitva van a tetőterasz.
• Fiatal követőknek (Instagram): „Naplemente egy pohár roséval. Holnaptól újra megnyílik a tetőterasz!”
• Idősebb vendégeknek (Facebook): „A legszebb kilátás a városban? Már újra élvezheti reggeli közben a tetőteraszunkon.”
• LinkedInen (üzleti célcsoportnak): „Hely, ahol jó gondolkodni, tárgyalni, inspirálódni – újra nyitva a tetőteraszunk.”
???? Ne feledd: Ugyanazt a gondolatot többféle hangon is meg lehet szólaltatni.
3. Használj olyan képi világot, amit a célcsoportod ismerősnek érez
A fotó az első benyomás. És minden célcsoport más képre reagál. Egy designbútorokat kedvelő fiatal pár mást tart „szépnek”, mint egy természetjáró család vagy egy prémium utazó.
???? Tipp a célcsoportodra szabott vizualitáshoz:
• Fiataloknak: dinamika, természetes fény, spontán pillanatok
• Családosoknak: mosolygó gyerekek, közös programok, tágas terek
• Üzleti utazóknak: letisztult dizájn, csendes környezet, technológia
• Idősebb vendégeknek: kényelmes terek, szép táj, kedves személyzet
Nem kell mindenkihez szólni – de akihez szólunk, azt találjuk el pontosan.
4. Használj nyelvezetet, amit értenek – és éreznek
Sokan esnek abba a hibába, hogy túlságosan „marketinges” nyelvet használnak: „páratlan élmény”, „felejthetetlen pillanatok”, „kényeztető kényelem”... de ezek semmit sem mondanak.
Írj inkább úgy, ahogyan a vendéged beszél.
• Ne „exkluzív szobacsomag”-ot írj – hanem azt, hogy „itt végre aludhatsz egy jót, távol a zajtól”.
• Ne „gasztronómiai élmény” legyen – hanem: „a reggeli, amit nem akarsz befejezni”.
???? Egyszerű szavak, valódi hang. Ez fog működni.
5. Mesélj, ne csak közölj
A célcsoportod nem csak információt keres – kapcsolódást is. És ehhez történetek kellenek.
Egy poszt nem csak esemény lehet – lehet élmény is.
Egy kép nem csak dokumentum lehet – lehet sztori is.
???? Próbáld így:
• Ne azt írd, hogy „új séfünk van”, hanem: „Péter gyerekkora óta főz. Múlt héten hozott egy lekvárt a nagymamájától – ma ez kerül a palacsintára.”
• Ne azt írd, hogy „megnyílt a wellness részleg”, hanem: „Annamari tegnap 11 órát dolgozott. Ma a jakuzziban olvasta a kedvenc könyvét. Nálunk.”
A célcsoportod nem számokat, hanem történeteket fog elmenteni.